POP MART הוא אחד המותגים המובילים בעולם צעצועי האספנות האמנותיים, והוא הפך לתופעה עולמית בזכות קופסאות ההפתעה שלו (Blind Boxes) ודמויות בעיצוב יוצא דופן. המותג נוסד בסין בשנת 2010, ומאז בנה לעצמו קהל מעריצים נאמן באסיה, אירופה, אמריקה וגם בישראל. כל דמות של POP MART נוצרה על ידי אמן ייחודי, והיא מביאה סיפור, רעיון ועולם תוכן ויזואלי שלם. בין הדמויות האייקוניות ביותר של POP MART נמצאות שלוש סדרות בולטות במיוחד: Labubu, Skullpanda ו-Crybaby, שלכל אחת מהן יש קהל מעריצים משלה וסגנון עיצובי שונה לחלוטין.
Labubu, או לבובו בעברית, היא אחת מהדמויות המזוהות ביותר עם POP MART. הדמות נוצרה על ידי האמן Kasing Lung, שפיתח עולם שלם בשם The Monsters. לבובו הוא יצור דמוי שועל או חיית יער פרועה, עם שיניים חדות, עיניים גדולות ומבט משעשע ובלתי צפוי. מדובר בדמות שכבשה את קהילת האספנים בזכות הקונספט המשעשע-מסתורי שלה. Labubu הופיעה עד היום בעשרות סדרות שונות – בכל אחת מהן הוא לבוש אחרת, ממוקם בסביבה שונה ולעיתים מגיע מחומרים מגוונים (כגון בובות ויניל, פלוש או בובות מעוצבות עם בדים ותוספות מיוחדות). גרסאות כמו Labubu the Monster, Labubu in the Woods או The Monsters Have a Seat הן רק חלק קטן מהיקף העולם העשיר שנבנה סביבו. הדמות משלבת בין עולמות של פנטזיה לילדים לבין עיצוב בוגר ומעורר השראה לאספנים. על פי דיווחים מבוססים, ניתן לאמת את מקוריות הבובות של Labubu באמצעות סריקת קוד QR ייחודי שמופיע על האריזה או התגית, באמצעות מערכת האימות של POP MART.
דמות נוספת שזכתה לפרסום עולמי היא Skullpanda, שפותחה על ידי האמנית Spencer. הדמות מציגה שילוב בין גוף אנושי לעיצוב גותי־מודרני, עם פנים רכות אך מלאות הבעה, תלבושות מפורטות ואסתטיקה שמתחברת לעולמות של אופנה, תרבות עכשווית ואמנות קונספטואלית. Skullpanda אינה רק בובה – אלא יצירה אמנותית של ממש. כל אחת מהסדרות שלה, כמו Ethos, Ancient Castle או Action Cut, מבוססת על רעיון תמאטי עמוק ומעוצבת לפרטי פרטים. הדמות פונה לקהל אספנים בוגר יותר ומביאה נקודת מבט חדשנית לעולם צעצועי האספנות. היא לא רק חמודה – היא גם חכמה, מלאת עומק ומאתגרת את גבולות הז’אנר.
Crybaby, שנוצרה על ידי האמן Yoyo Ye, מציגה גישה רגישה ואנושית לעיצוב דמויות. מדובר בדמות פשוטה יחסית במראה – ילד או ילדה עם עיניים גדולות ודמעות – אך כזו שמעוררת תגובה רגשית חזקה. Crybaby מבוססת על רגשות אוניברסליים כמו בדידות, געגוע, תקווה או עצב. כל סדרה שלה מביאה פרשנות אחרת לרגש הזה, כשהעיצוב המינימליסטי מעביר מסר עמוק בפשטות מרגשת. הדמות זכתה לאהדה רחבה במיוחד בקרב אספנים שמחפשים משמעות או חיבור אישי בדמויות שאותן הם רוכשים.
שלוש הדמויות האלו – Labubu, Skullpanda ו-Crybaby – מדגימות את הגיוון הרחב והייחוד של POP MART כמותג. לא מדובר בצעצועים רגילים, אלא בעבודות אמנות קטנות עם זהות, סיפור ומסרים ויזואליים חזקים. כל אחת מהן יוצרת עולם שלם, שמזמין את האספנים להיכנס לתוכו ולבנות אוסף שמשקף טעם אישי, תחומי עניין ורגש.
אם אתם עוקבים אחרי עולם האספנות, אין ספק שהשמות Labubu, Skullpanda ו-Crybaby הפכו לסמל. הם מייצגים את התנועה החדשה של צעצועי אמנות (Art Toys) – לא רק משחקים לילדים, אלא יצירות שמעוררות השראה, סקרנות ותחושת חיבור.
Comments (0)
There are no comments for this article. Be the first one to leave a message!