האם נגמר הטרנד של לבובו ניתוח אמיתי על Labubu ולבובו מקורי

האם נגמר הטרנד של לבובו ניתוח אמיתי על Labubu ולבובו מקורי

23 בנובמבר 2025Nir Karta

בשנה האחרונה הרבה אנשים שואלים אם “הבאזז” סביב לבובו כבר עבר. החיפוש אחרי לבובו מקורי נהיה יותר רגוע, מחירי יד שנייה של חלק מהדגמים ירדו, ובחלק מהקבוצות כבר מדברים על זה שההייפ נרגע. אז מה באמת קורה? האם טרנד Labubu נגמר – או פשוט משתנה צורה?


בוא נעשה סדר, עם נתונים עדכניים ולא רק תחושות.

קודם כל: המספרים

(ספוילר: לבובו ממש לא מת)

לפי הדוחות של Pop Mart, ה־IP שבו נמצאת הדמות Labubu – סדרת The Monsters – ממשיך לגדול בטירוף:

  • ב־2024 ההכנסות מהסדרה עברו כ־3 מיליארד יואן והיו בערך רבע מכל ההכנסות של החברה.  
  • במחצית הראשונה של 2025 ההכנסות של The Monsters זינקו ל־4.81 מיליארד יואן, כמעט 35% מכל מחזור המכירות של Pop Mart, עם צמיחה שנתית של מאות אחוזים.  

כלומר: ברמת מכירות רשמיות – לבובו לא נעלם, הוא דווקא מוביל את החברה וממשיך לשבור שיאים.

אז למה מרגיש שהטרנד נחלש?

יש כמה סיבות שמסבירות למה חלק מהאספנים מרגישים שההייפ סביב לבובו ירד קצת:

1. ירידה במחירי יד שנייה בחלק מהדגמים

סוכנויות חדשות דיווחו שמחירי ריסייל של חלק מדגמי Labubu ירדו, ושמשקיעים מסוימים חשבו שהביקוש מתקרר. 

אבל באותם דיווחים מצוין גם שההכנסות הרשמיות של Pop Mart ממשיכות לעלות – כלומר יש יותר היצע, יותר מוצרים, ופחות מחסור קיצוני.


במילים פשוטות:

 

רוויה טבעית אחרי פיצוץ

אחרי תקופה של הייפ משוגע תורים, מכות בחנויות, כתבות על אנשים שהולכים “קופה” על Labubu תמיד מגיע שלב שרמת הטירוף נרגעת. 

זה קורה בכל טרנד גדול: צפי מג’ורדן, ייזי, בגדי סטריטוויר, פאנקו פופ ועוד.

זה לא אומר שהמותג “מת”, אלא שהוא זז משלב של היסטריה לשלב של מותג חזק עם ביקוש יציב יותר.

 

מעבר מפיק “ספסרות” לאיסוף אמיתי

כשמחירי ריסייל פחות קיצוניים, נשארים בשוק יותר אנשים שקונים Labubu כי הם אוהבים את הדמות, לא רק כדי “לעשות מכה”.

זה מוריד רעש אבל מייצר קהילה בריאה ויציבה יותר.


במקביל: ההפך ממותג גוסס – סרט הוליוודי בדרך

בזמן שחלק מדברים על סוף הטרנד, Sony Pictures חתמה על הסכם רשמי לפיתוח סרט Labubu שיבוסס על הדמות והעולם של The Monsters. 

הסרט עדיין בשלב פיתוח מוקדם, אבל המשמעות ברורה:


  • הוליווד לא משקיעה במשהו שנגמר, אלא במשהו שנמצא בשיא כוחו ויכול להפוך לפרנצ’ייז.
  • בדרך כלל, כשצעצוע מקבל סרט, הביקוש למוצרים המקוריים דווקא עולה, במיוחד לדגמים האייקוניים.


כלומר, אם מסתכלים קדימה, Labubu רק נכנסת לשלב חדש: מעבר מ”טרנד של אספנים” ל־אייקון תרבות פופ גלובלי.

לבובו כמותג

  • המספרים של Pop Mart מראים: לבובו היא ה־IP החזק ביותר שלהם ב־2024–2025.  
  • יש הרחבות כל הזמן: סדרות חדשות, פלוש, וייניל, אקססוריז, שיתופי פעולה ועוד.  


לבובו מקורי מול זיופים

דווקא כשהטרנד עובר מ”היסטרי” ל”יציב”, ההבדל בין לבובו מקורי לבין זיופים נהיה עוד יותר חשוב:

השוק מוצף ב־“Lafufu” ודומיו – זיופים שמסכנים את הבריאות ויכולים לשרוף אמון של לקוחות.  


אז… נגמר הטרנד של לבובו?

התשובה הכנה:

ההייפ המשוגע קצת נרגע – אבל המותג רחוק מלהיגמר.


  • ברמת מכירות: לבובו ממשיך לשבור שיאי הכנסות ולהוביל את Pop Mart.  
  • ברמת תרבות: הדמות עוברת מהזנת טיקטוק ויד שנייה לסרט הוליוודי רשמי.  
  • ברמת אספנות: פחות ספקולציה מטורפת, יותר אספנים אמיתיים שמחפשים Labubu מקורי לטווח ארוך.

 

אפשר לומר שהשלב של “טירוף חד־פעמי” אולי מאחורינו

אבל לבובו כמותג, כ־Labubu, וכלבובו מקורי – נכנס עכשיו לשלב של קלאסיקה מודרנית, כמו גיבורי אספנות אחרים שנשארים שנים קדימה

More articles

תגובות (0)

אין הערות למאמר זה. היה הראשון להשאיר הודעה!

השאר תגובה

שימו לב: יש לאשר הערות לפני פרסומן